Årsmöte med bildvisning från Nordkalotten

Bygdegårdsföreningen hade den 10:e mars sitt årsmöte, med som vanligt god uppslutning. Lokalen var fylld till sista plats när ordförande hälsade välkommen och mötesförhandlingarna vidtog.

Föreningen kan se tillbaka på ett aktivt 2010. Bland aktiviteterna kan nämnas en bussresa till ett flertal olika utflyktsmål inom Västergötland, tre tipspromenader, en studiecirkel om bygdens historia, start av ett projekt att anlägga vandringsleder och en bagageluckeloppis. Medlemsantalet är 122. Bygdegården har ofta varit uthyrd, både för privata sammankomster och föreningsaktiviteter. De sammankomster föreningen anordnat, har alla varit välbesökta.

Styrelsen för 2011 har oförändrad sammansättning.

Medlemsavgiften för 2012 beslöts oförändrat vara 50 kr.

Efter årsmötesförhandlingarna och kaffe med semla samt lotterier var det dags för kvällens gäst från Vårgårda Fotoklubb att ta över. Han bjöd på en bildvisning från några av sina många vandringar i vår nordligaste fjällvärld och tog med publiken på en utflykt mellan Treriksröset och Kvikkjokk. Fantastiska vyer över fjälltoppar och dalar, närbilder på fjällvärldens djur och fåglar samt många färgrika, vackra blommor. Att därtill kunna samtliga namn på fjälltopparna utantill, även på samiska och växtnamn på latin, var imponerande.

En fin och uppskattad avrundning på kvällen i Fullestad Bygdegård!